روانشناسی و روانپزشکی
رابطه خودپنداره تحصیلی و ساختار کلاس با تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

نسرین میرچولی؛ علی محمد ناعمی

دوره 28، شماره 5 ، آذر و دی 1400، ، صفحه 790-800

چکیده
  زمینه و هدف: تفکر انتقادی، زمینه ایجاد مهارت فهم و ارزیابی دانش جدید را برای فراگیران فراهم می­کند که با عوامل گوناگونی از جمله خودپنداره تحصیلی و ساختار کلاس ارتباط پیدا می­کند. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه خودپنداره تحصیلی و ساختار کلاس با تفکر انتقادی در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد. مواد ...  بیشتر

مدیریت آموزش
ساخت مدل ارتباطی نقش ایزو در کیفیت آموزش نیروی انسانی

نسرین میرچولی؛ رضا دیهیم

دوره 27، شماره 2 ، خرداد و تیر 1399، ، صفحه 202-209

چکیده
  زمینه و هدف: هدف از این پژوهش طراحی و تبیین مدل ارتباطی نقش ایزو در کیفیت آموزش منابع انسانی بود. مواد و روشها: این مطالعه کاربردی و ترکیبی (کمی و کیفی) بود که با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی اساتید و خبرگان (10 نفر) بودند که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی همه کارکنان بیمارستان ...  بیشتر

رابطه بلوغ عاطفی با رضایت از زندگی در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

محمدجواد اصغری ابراهیم‌آباد؛ ایمان سیدمحرمی؛ سید مهدی مشیریان فراحی؛ امیرحسین کیذوری؛ نسرین میرچولی؛ اعظم برآبادی

دوره 23، شماره 4 ، مهر و آبان 1395، ، صفحه 570-577

چکیده
  اهداف بلوغ عاطفی و رضایت از زندگی ازجمله مفاهیم مهم و تأثیرگذار در زندگی فردی است. در این زمینه مطالعات اندکی انجام شده است.پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بلوغ عاطفی و رضایت از زندگی در دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1393 انجام شد.مواد و روش ها این مطالعه به روش توصیفی‌تحلیلی انجام شد. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشکده علوم تربیتی ...  بیشتر